آموزش ساخت ساب دامین در سی پنل در 5 مرحله

آموزش ساخت ساب دامین در سی پنل

چگونه در سی پنل ساب دامین بسازیم ؟ آیا امکان ایجاد یک زیردامنه و ساخت یک سایت مجزا در cPanel وجود دارد ؟ در این مقاله به طور کامل و دقیق آموزش ساخت ساب دامین در سی پنل را مرحله به مرحله توضیح میدهیم.

ساخت Subdomains در cPanel به شما این امکان را می دهد که یک زیردامنه به یک دامنه با یک پیشوند اضافی ایجاد کنید که جدا از دامنه اصلی عمل میکند. در واقع به کمک ساب دامنه می‌توانید با یک دامنه سایت های مختلف و مجزایی را برای خود بسازید. برای مثال آدرس سایت شما example.com است و به کمک ساب دامنه می‌توانید سایت دیگری با آدرس forum.example.com برای وبلاگ یا انجمن خود بسازید.

نحوه ایجاد ساب دامین در سی پنل

زیر دامنه ها یا ساب دامین میتوانند به بخش های مختلف وب سایت شما اشاره کنند. برای ایجاد یک subdomain جدید وارد حساب سی پنل خود شوید و مراحل زیر را دنبال کنید:

1. وارد cPanel خود شوید: در بخش Domains گزینه Domains را انتخاب کنید.

بخش Domains

2. روی دکمه Create A New Domain کلیک کنید:

گزینه Create A New Domain

3. نام ساب دامین را برای افزودن در کادر متنی دامنه وارد کنید:

بخش Domain text box

4. سپس تیک گزینه Share document root را بردارید و یا نام دایرکتوری را وارد کنید که میخواهید فایل های این زیر دامنه در آن وجود داشته باشد:

گزینه Share document root

5. روی دکمه Submit کلیک کنید:

ساخت ساب دامین در سی پنل

ساب دامین شما با موفقیت ساخته شد و به راحتی می‌توانید به آن دسترسی داشتید. ممکن است 24 ساعت طول بکشد تا زیر دامنه جدید شما به صورت عمومی در دسترس قرار بگیرید. اگر هرگونه سوالی در رابطه با ساخت ساب دامین در سی پنل داشتید میتوانید در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول درباره ساخت ساب دامین در سی پنل

سوالات متداول درباره ساخت ساب دامین در سی پنل:

ساب دامین چیست ؟

ساب دامین، یک دامین (نام دامین اصلی) زیرمجموعه یک دامین اصلی است که به صورت انحصاری برای یک بخش خاص از وبسایت یا خدمات مشخص شده است.

چه اطلاعاتی باید برای ایجاد ساب دامین وارد کنم ؟

در مرحله ایجاد ساب دامین، شما باید نام ساب دامین جدید را وارد کنید. ممکن است سایر تنظیمات مانند مسیر دسترسی برای ساب دامین نیز درخواست شود.

آیا همیشه لازم است که ساب دامین با “www” شروع شود

خیر، شما می‌توانید ساب دامین را بدون “www” نیز ایجاد کنید. بسته به تنظیمات سرور وب شما، هر دو حالت ممکن است فعال باشند.

آیا می‌توانم یک ساب دامین را به یک دامین دیگر اشاره دهم؟

بله، این امکان وجود دارد. شما می‌توانید ساب دامین را به یک دامین دیگر یا حتی به یک آدرس IP خاص اشاره دهید.

چقدر زمان میبرد  تا تغییرات در ساب دامین اعمال شود ؟

پس از ایجاد یا تغییر ساب دامین، تغییرات ممکن است بسته به تنظیمات سرور وب و DNS تا ۲۴ تا ۴۸ ساعت به طول بیانجامد تا همگان دسترسی به ساب دامین جدید داشته باشد.

آیا می‌توانم بعداً تنظیمات ساب دامین را تغییر دهم ؟

بله، شما می‌توانید در هر زمان تنظیمات ساب دامین را از طریق پنل مدیریت (مانند سی پنل) تغییر دهید. این شامل تغییر مسیر دسترسی، اشاره‌دهی به دامین مقصد و سایر تنظیمات مربوط به ساب دامین است.

آیا میتوان تعداد دلخواهی از ساب دامین ایجاد کرد ؟

بستگی به پلن میزبانی سرور شما دارد. در بسیاری از موارد، تعداد ساب دامین‌هایی که می‌توانید ایجاد کنید، در پلن میزبانی شما محدود است.

ارسال دیدگاه و نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *