آموزش نصب SSL رایگان در دایرکت ادمین

آموزش نصب SSL رایگان در دایرکت ادمین

نصب SSL رایگان در دایرکت ادمین می‌تواند به شما کاربران کمک کند تا از امنیت و حفاظت از اطلاعات وبسایت خود را افزایش دهید. نصب SSL به وب‌سایت امکان ارتباط امن با مرورگرهای وب را می‌دهد و از امکان دسترسی غیرمجاز به اطلاعات کاربران جلوگیری می‌کند. در این مقاله از دیتاسنتر ارتبانت به نحوه فعال سازی و نصب SSL رایگان در دایرکت ادمین (DirectAdmin) میپردازیم.

SSL چیست ؟

SSL مخفف عبارت Secure Sockets Layer است. این یک پروتکل امنیتی است که برای برقراری ارتباط امن و رمزنگاری شده بین یک کاربر و سرور وب استفاده می‌شود. هدف اصلی SSL ایجاد یک ارتباط امن بین کاربر و وب‌سرور است تا اطلاعات ارسالی میان آنها رمزنگاری شده و از دسترسی غیرمجاز جلوگیری شود.

بیشتر بخوانید: پروتکل https چیست ؟ مزایا، کاربرد و انواع SSL

آموزش نصب و فعالسازی SSL رایگان در دایرکت ادمین

1. وارد پنل دایرکت ادمین خود شوید و سپس به بخش “Account Manager” مراجعه کنید و سپس روی گزینه SSL Certificates کلیک کنید.

همان طور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، در این قسمت گزینه “Free & automatic certificate from Let’s Encryp” را انتخاب کنید و در قسمت Common نام دامنه خود را وارد کنید. همچنین در قسمت منو بالا در بخش Domain توجه کنید نام دامنه بر روی همان دامنه ای باشد که قصد دارید SSL را نصب کنید.

آموزش نصب و فعالسازی SSL رایگان در دایرکت ادمین

3. سپس بر روی گزینه Save کلیک کنید تا SSL رایگان برای شما نصب و فعالسازی شود.

نکته: گزینه Paste a pre-generated certificate and key برای نصب SSL های پولی که مختص SSL های سازمانی و تجاری است مورد استفاده قرار میگیرد.

در پایان، نصب SSL در دایرکت ادمین یک اقدام ضروری است که به افزایش امنیت وب‌سایت شما کمک می‌کند. با اجرای این فرایند، اطلاعات کاربران شما از تهدیدهای امنیتی محافظت می‌شود و اعتماد آن‌ها به وب‌سایت شما افزایش می‌یابد. همچنین، SSL به وب‌سایت شما کمک می‌کند تا در موتورهای جستجوی رتبه‌بندی بهتری داشته باشد و از مزایای SEO نیز بهره‌مند شوید.

ارسال دیدگاه و نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *